fbpx

Astazi la ora 11.00 au fost eliberate datele despre increderea consumatorului ( Consumer Confidence ) si a mediului economic ( Business Confidence ) pentru Romania,  ambele cu valori mai bune decat luna precedenta, desi am avut un inceput de an mai “zgomotos” se pare ca acesti indicatori exprima incredere cel putin pe termen scurt. Pietele la nivel global au fost foarte rezistente la evenimente “neasteptate”. Se pare ca si in cazul nostru piata de capital da dovada de consistenta si este sustinuta de un mediu de business optimist.

Untitled

Increderea in mediul de business a avut in martie valoarea de 0.9, in crestere fata de 0.7 luna precedenta, in Romania media acestui indicator din 1991 pana in 2017 este de -1.98, atingand un maxim istoric de 27.3 in Iunie 1996 si un minim record de -22.20 in Septembrie 1992.

consumer confidence

Increderea consumatorului in Romania in luna martie a fost de -10.4, nivel negativ dar surprinzator, cea mai buna inregistrare din ultimii 16 ani daca ne uitam pe un grafic mai indelungat cum avem mai jos.

3

Media acestui indicator din 2001 pana in 2017 a fost de -28.17, maximul a fost inregistrat luna aceasta, minimul record a fost de -63.30 in Iunie 2010.